jak rozluźnić mięśnie dna miednicy

Przeważnie z komplikacjami z mięśniami dna miednicy borykają się kobiety po porodach, jakkolwiek zdarzają się też mężczyźni, którzy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w głównej mierze odpowiadają za możliwość wstrzymywania wymogów fizjologicznych. Nawet podczas silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy muszą poradzić sobie z tym problemem. Jeśli niemniej jednak na skutek większego wysiłku, czy też kaszlu i śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, potrzebna jest ich fizjoterapia.

ćwiczenia mięśni dna miednicy

Okazuje się, że to właśnie dzięki słusznym ćwiczeniom wolno niezwykle szybko powrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym właśnie kobiety po porodach naturalnych oraz cesarskim cięciem, które uczęszczają na fizjoterapię. Niesłychanie istotne jest, aby ćwiczyć regularnie, najprzyzwoiciej każdego dnia. Wtedy można liczyć na de facto imponujące efekty.
Istnieje możliwość wzmacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, lub ewentualnie samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą możliwość decyduje się większa część pacjentów, u jakich zdiagnozowano kłopot. W jaki sposób powinno się wykonywać takie treningi, aby były jak najbardziej skuteczne?
Na początek rekomenduje się łatwe ćwiczenie, które bazuje na skurczeniu i rozkurczaniu mięśni. Najporządniej robić to w pozycji leżącej, a z nieraz również w stojącej. Przerwa między skurczami powinna trwać dwa razy dłużej aniżeli one same. Najlepiej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po parę sekund i rozluźniać je swobodnie. Zaleca się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Należałoby pamiętać o tym, że pośladki, uda oraz brzuch podczas ćwiczeń powinny być do głębi rozluźnione. Najistotniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy i opuszczanie go. Powietrze powinno być nabierane przed skurczem, a potem wypuszczane podczas rozkurczania mięśni, pomału. Istotne jest, by nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze rezultaty powinny pojawić się już po około sześciu tygodniach powszednich ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, w owym czasie wolno zmniejszyć częstotliwość do jednej czy też dwóch serii, jednak najporządniej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Wiele osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie oraz sprawność seksualną. Dotyczy to też mężczyzn, którzy w pewnych momentach wstydzą się mówić o swoich komplikacjach bardziej aniżeli kobiety, których problem ten dotyczy o wiele częściej. Jeżeli tylko pojawia się problem oraz samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają dobrych efektów, najporządniej skonsultować się z doktorem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem specjalisty.